به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، یاسر ابراهیمی اظهار داشت: مازندران به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی همواره در فصول مختلف سال علی الخصوص فصل تابستان گردشگران و مسافران زیادی را از سرتاسر میهن عزیزمان پذیرا میشود، از این رو محورهای مواصلاتی این استان همواره پرحجم و پرتردد است.
وی در ادامه گفت: با توجه به این که حمل قسمت اعظمی از محصولات کشاورزی استان به مبادی خارج از استان از طریق حمل و نقل جاده ای انجام می شود ، وجود زیر ساخت های مناسب برای تردد ناوگان حمل و نقل مناسب تر برای حمل محصولات کشاورزی ضروری است ، لذا محورهای فرعی و روستایی استان نیازمند نگاه ویژه و توجه بیشتر از سوی مسئولین امر هستند.
ابراهیمی بهسازی، مرمت، شنریزی و آسفالت راههای روستایی را از اولویتهای این اداره کل برشمرد و گفت : ایجاد و توسعه زیرساختها از جمله بازسازی، بهسازی و آسفالت راههای روستایی موجب تسهیل در داد و ستد و افزایش درآمد روستاییان شده و مانع مهاجرت آنها به شهرها میشود.
معاون فنی و راه های روستایی خاطر نشان ساخت : بر اساس آخرین آمار این اداره کل از تعداد ۳۶۲۲ روستا در استان ، تعداد ۱۷۱ روستا زیر ۲۰ خانوار و تعداد ۲۱۷۴ روستای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالته برخوردارند .
وی تصریح کرد: حدود ۹۷ درصد از جمعیت روستایی مازندران ( روستاهای بالای ۲۰ خانوار ) از راه آسفالته برخوردارند.
ابراهیمی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد حمل کالا و مسافر در استان از طریق راه های مواصلاتی است،افزود: از آنجایی که مازندران یکی از قطبهای کشاورزی است، نیاز استان به راه و جاده مناسب محسوس بوده ، برای همین در سالهای اخیر برای توسعه شبکه راههای ارتباطی استان گامهای خوبی برداشته شده است.